czwartek, 18 kwietnia 2013

Przyjemności: Betania - Kuchnia Orientalna



   Jeżeli dopadł Cię głód, to świetnie się składa, ponieważ chcę Ci przedstawić jedno z miejsc w Bydgoszczy, w którym można zjeść dużo, smacznie i orientalnie, nie wydając przy okazji kwoty przyprawiającej o ból głowy. Miejsce w którym dane mi było się znaleźć nazywa się Kuchnią Orientalną i jak można wywnioskować z poprzedniego zdania, bardzo przypadło mi do gustu.
   Restaurację przy ulicy Długiej 62, nazywaną również Betanią odwiedziłem nie przypadkiem. O Kuchni Orientalnej wspomniała koleżanka prowadząca blog Mniam-Mniam, na którym można przeczytać o naprawdę pysznych miejscach. Stwierdziłem, że skoro Monika poleca miejsce gdzie można coś zjeść, to trzeba to sprawdzić. Ani chwili nie żałowałem tej decyzji.
   Restauracja Betania Kuchnia Orientalna, jest miejscem schludnym, w którym dominują wschodnie motywy i dekoracje. Zapewne poczujesz się tam dość odprężony, wszak rozluźniającą atmosferę wprowadza przyjemna muzyka, oraz delikatny szum wody pochodzący z efektownej fontanny. Jeżeli wybierasz się z grupą znajomych tak, jak ja, bądź z rodziną, zostaniesz mile zaskoczony stolikiem z widokiem na ulicę Długą, wraz z wygodnymi, czerwonymi sofami. W głębi restauracji znajdziesz również standardowe stoliki z krzesłami.



   Obsługa zajmie się Tobą bardzo szybko. Nas obsługiwała naturalnie uprzejma kobieta, charakteryzująca się dużym profesjonalizmem. W zasadzie nie robi mi różnicy, czy kelner zapisuje zamówienie, czy zapamiętuje, ale zapamiętanie zamówień, wraz z przypisaniem ich do konkretnej osoby zawsze wywiera na mnie wrażenie, tym większe, że restauracja w godzinach obiadowych była pełna ludzi.
   Menu wizualnie prezentuje się bardzo ładnie, a jego zawartość pobudza wyobraźnię. Uwielbiam miejsca, w których wybór jest tak duży, że chcesz spróbować wszystkiego. Miałem ogromny dylemat, ale wreszcie zdecydowałem się na wybór między żabimi udkami (których jeszcze nigdy jeszcze nie miałem okazji posmakować), a azjatyckimi pierożkami Ha-Cao nadziewanymi owocami morza, przygotowanymi na parze. Ostateczny wybór padł na pierożki, oraz zupę krabową. Poprosiłem również sok jabłkowy – okazuje się, że Kuchnia Orientalna w swojej ofercie posiada również świeżo wyciskane soki, które są zwyczajnie pyszne.



   Moi towarzysze wybrali kurczaka w cieście, zupę krewetkową (którą sam bym zjadł), banany w cieście, ze śmietaną (czytałem właśnie ogrom pozytywnych opinii o tej potrawie, więc muszę jej zasmakować), oraz smażone warzywa. Wszystkie potrawy wyglądały smakowicie. Podane na ciemnej zastawie, wypełnionej po brzegi. Wyjątkiem było moje zamówienie, które przybyło w bambusowym parowniku, a swoim wyglądem przypominało mi nieco sushi. Do mojego dania otrzymałem kilka sosów w odmiennych smakach, w tym jeden ostry.



   Niezjedzone dania możesz zabrać ze sobą (porcje są tak duże, że być może nie uda Ci się zjeść wszystkiego) bez dodatkowych opłat. Potrawy można też zamówić z dowozem do domu. W lokalu możesz płacić gotówką, jak i kartami płatniczymi, a zamówienie możesz rozbić na kilka paragonów, co jest bardzo przydatne, jeśli spotykasz się w większym gronie ze znajomymi.
   Podsumowując: BetaniaKuchnia Orientalna znajduje się na ulicy Długiej 62, czynna jest codziennie, do dość późnych godzin. Myślę, że przypadnie Ci do gustu, podobnie jak mnie.

4 komentarze:

  1. Świetnie urządzony lokal! Patrząc na zdjęcia potraw, od razu zrobiłam się głodna. Smacznie było?

    OdpowiedzUsuń
  2. My poszliśmy tam z Jarkiem wczoraj :-) Tym razem wzięłam kurczaka w sezamie i stwierdzam, że ten w Lotosie jest lepszy :-/ Myślałam o pierożkach... ale wezmę je jednak następnym razem :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. pyszne pierogi - pyszne jedzonko - dobre ceny !!! polecam - jedynie sos pomidorowy dla mnie troche 'za slaby (za mało koncentratu za dużo śmietany?' ale to przecież kwestia gustu... polecam w 101! % to moja ulubiona knajpa w bydgoszczy... jedzenie cud miód!!!!!!!! pyszne pikantne kolorowe! no kocham ta knajpe

    OdpowiedzUsuń

Najczęściej czytane w ostatnim miesiącu